نیکوترین اندوخته خود را کردار شایسته بدان( حضرت علی(ع)
"منشور اخلاقی شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه"
اصول اخلاقی شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه
- حسن سلوک و مواجهه صادقانه، صمیمی، صریح و احترام اصیل و متقابل
- انصاف و پایبندی به عدالت در دوگونه توزیعی و رویهای
- خیرخواهی و پرهیز از هرگونه داد و ستد ناروا و غیراخلاقی
- قانونپذیری و پایبندی به مقررات و آییننامهها
- رازداری، امانتداری و حفظ حریم خصوصی
- انتقادپذیری، پاسخگویی و مسئولیتپذیری
- نظم، آراستگی فردی و محیطی
- تعهد حرفهای و وفاداری سازمانی
- صداقت و درستکاری در مقام اندیشه و عمل
- پیشبینیپذیری نسبت به صاحبان حق و ذینفعان
- قدردانی و پرهیز از ناچیز انگاری خدمات و تلاش دیگران
- رعایت تقوی و پارسایی در جنبههای فردی و اجتماعی
- توجه به مسئولیتهای اجتماعی؛
- حفاظت از محیط زیست و مصرف بهینه انرژی در راستای توسعه پایدار؛
- توجه به حقوق و کرامت سرمایههای انسانی؛
- کدهای اخلاقی در قبال مشتریان
- همدلی، اعتماد متقابل، مواجهه عادلانه با منافع و حقوق مشتریان.
- محرمانه بودن اطلاعات مربوط به مشتریان، این اطلاعات تحت هیچ شرایط در اختیار افراد غیر مجاز داخل و خارج از شرکت قرار نمیگیرد.
- پاسخگویی، اطلاع رسانی شفاف، به موقع، دقیق و گرهگشایی از مشکلات مشتریان، به عنوان یک ارزش حاکم در شرکت، میکوشیم تا با همه افراد سازمان و مراجعه کنندگان در شرایط مشابه، رفتار یکسانی داشته باشیم.
- سرعت، دقت، سهولت و ارائه خدمات به موقع.
- در صورتیکه هر یک از فعالیتهای این شرکت باعث بروز ناخرسندی شود، ما حق اعلام و پیگیری شکایت را برای همه به رسمیت شناخته و برای کمک به شاکیان تماس حضوری، تلفنی و یا پست الکترونیکی را به عنوان کانالهای دریافت شکایت معرفی مینماییم.
- همواره روحیه انتقادپذیری داشته و انتقادات سازنده دیگران را به عنوان فرصتی برای اصلاح و بهبود خود و فعالیتهایمان میدانیم.
- کدهای اخلاقی در قبال منابع انسانی
- منافع و اسرار کارکنان، امانت الهی نزد سازمان هستند و امانت داری و رازداری، وظیفه اخلاقی شرکت است.
- حسن سلوک و حفظ احترام اصیل و کرامت انسانی همکاران، در هر شرایط کاری، اصل حاکم بر همه رفتارها و مقررات است.
- مدیریت محیط کسب و کار به گونهای که احساس ارزشمندی، هدیه همیشگی سازمان به همکاران باشد.
- پایبندی به انصاف و عدالت توزیعی و رویهای در همه شئون حرفهای و پرهیز از هرگونه تبعیض.
- اطلاع یابی نسبت به هر آنچه با حقوق مادی و معنوی همکاران در ارتباط است.
- اطلاع رسانی شفاف، به موقع، دقیق و کامل.
- ایجاد فرصتهای برابر آموزشی برای ارتقاء شغلی همه همکاران.
- حمایت از امنیت شغلی، آسایش و شادابی روحی و تعالی معنوی همکاران.
- رعایت حریم خصوصی همکاران و حمایت سیستمی از حریم خصوصی آنان.
- رعایت تناسب بین مسئولیتها، اختیارات و امکانات.
- مواجهه صادقانه و صریح با کارکنان و پاسخگویی به آنان و اهمیت دادن به دیدگاه کارکنان.
- برخورداری از حقوق عادلانه و متناسب با بازار کار، حق کارکنان است و ما خود را متعهد به تامین امنیت معیشتی کارکنان در جهت ارتقای آن در همه سطوح میدانیم.
- قدردانی از حُسن همکاری کارکنان، آگاهی بخشی و دادن فرصت تغییر رفتار برای همکارانی که در فعالیت حرفهای و رفتار خود کوتاهی دارند، دو مبنای اخلاقی نظام جامع پاداش و تنبیه است.
- تصحیح و تسهیل ارتباط منابع انسانی با مدیران و ترویج الگوی رفتار ارتباطی مبتنی بر اقتدار و توام با صمیمیت وظیفه ما است.
- کدهای اخلاقی در قبال جامعه و منافع ملی
- رعایت حسن هم جواری و احترام به حقوق همسایهها، مانند حق حریم خصوصی، حفظ آسایش و آرامش روانی، حساسیت نسبت به منافع مالی و معنوی همسایهها و امانت داری نسبت به اموال آنان، رازداری و پاسخگویی در قبال آنان.
- منافع ملی و آسایش جامعه، محور اصلی فعالیتهای حرفهای ما به هنگام مشارکت در اشتغال آفرینی بارور و ارائه خدمات است. رعایت عدالت اجتماعی در ارائه فرصتهای اشتغال و ایجاد فرصت بهره مندی افراد بومی از خدمات.
- پیشگامی در امور خیریه و یاری رساندن به نیازمندان، به ویژه در شرایط بحرانی و مشارکت در ارتقاء سطح رفاه عمومی جامعه بومی.
- اعتماد به مردم، پاسخگویی در برابر انتقادها و چالشهای جامعه، توجه به دیدگاههای عمومی و مواجهه صادقانه و صریح با رسانههای جمعی.
- مشارکت در ترویج فرهنگ نشاط، شادی، امیدواری و اخلاق.
- مشارکت در ارتقاء استانداردهای مرتبط با صنعت و ارتقاء کیفیت خدمات با هدف پرهیز از اسراف منابع موجود.
- تلاش در توسعه دانش و فناوری و ارتقاء صنعت برای رهایی از هرگونه وابستگی و دستیابی به خودکفایی.
- همکاری صادقانه و اثربخش با سازمانهای نظارتی.
- احترام به هنجارهای اجتماعی، ارزشها و شعائر الهی.
- بر اساس شعار کسب و کار حلال، هرگز با افراد یا سازمانهایی که علیه منافع بشریت فعالیت میکنند، داد و ستد نخواهیم کرد.
- به طور کلی توسعه مسئولیتهای اجتماعی به ویژه برای افراد بومی.
- کدهای اخلاقی در قبال تامین کنندگان و پیمانکاران
- مواجهه صادقانه، صریح و همراه با احترام اصیل و متقابل با تامین کنندگان.
- انصاف در عقد قرارداد، پایبندی به مفاد قرارداد و پرداخت به موقع مطالبات.
- خیرخواهی، تامین امنیت روانی، حمایت از جایگاه حرفهای تامین کنندگان، دوری از هرگونه ضرررسانی، رعایت حریم خصوصی تامین کنندگان، رازداری و توجه به محرمانگی اطلاعات.
- نسبت به آنچه از اموال، منابع انسانی و مالکیت معنوی تامین کنندگان، در اختیار ما است، امانت دار هستیم.
- تأمین کنندگان، ما را همیشه نقدپذیر خواهند یافت. اطلاع یابی از دیدگاهها و انتقادهای آنان و پاسخگویی به آنها.
- حمایت معنوی از تامین کنندگان، مساعدت و حسن همکاری در شرایط بحرانی و استمرار همکاری بر اساس رضایتمندی.
- پیمانکاران و تامین کنندگان را در رشد اخلاق حرفهای یاری خواهیم کرد.
- تعامل با تامین کنندگان را بر بیان دقیق و شفاف انتظارات و تعهدات طرفین بنا مینهیم.
- سرعت در انجام امور مربوط به حقوق تامین کنندگان.
- قدردانی از حسن همکاری تامین کنندگان.
- حمایت از حقوق قانونی کارکنان پیمانکاران.
- کدهای اخلاقی در حفظ محیط زیست
- قانون پذیری و پایبندی به استانداردهای زیست محیطی، استفاده از سیستمهای دوستدار محیط زیست و همکاری فعالانه با سازمانهای مرتبط با محیط زیست و تلاش برای ارتقاء استانداردها، مسئولیت حرفهای.
- آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست به ویژه برای کارکنان و پیمانکاران، تشویق عمومی نسبت به فعالیتهای زیست محیطی.
- ایجاد فضای سبز در محیط پروژهها و مشارکت در توسعه ملی فضای سبز.
- حمایت معنوی، مالی و علمی از دوستداران طبیعت و طرفداران حفظ محیط زیست.
- صرفه جویی در استفاده از منابع و توسعه برنامههای بازیافت را گامی مهم در حفظ محیط زیست میدانیم.